Εγγραφές Πρωτοετών Φοιτητών για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022- Χρήσιμες Πληροφορίες για Πρωτοετείς Φοιτητές

Καλωσήρθατε στο Τμήμα Ψυχολογίας

Αγαπητές πρωτοετείς φοιτήτριες,
Αγαπητοί πρωτοετείς φοιτητές,

Η ανακοίνωση αυτή έχει σκοπό να ενημερώνει όλες τις κατηγορίες των πρωτοετών φοιτητών/τριών για τη διαδικασία των εγγραφών.

Το περιεχόμενο της ανακοίνωσης θα επικαιροποιείται τακτικά κατά τη διάρκεια των εγγραφών.

Οι πρωτοετείς φοιτητές /τριες εντάσσονται σε διαφορετικές κατηγορίες,

που είναι οι ακόλουθες:

  1. Πανελλήνιες εξετάσεις (90%, 10%, Εσπερινά Λύκεια, Μέλη της Μουσουλμανικής Μειονότητας)
  2. Αλλοδαποί- Αλλογενείς α) εντός και β) εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης
  3. Τέκνα Ελλήνων του εξωτερικού και υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό (ομογενείς)
  4. Υπότροφοι α) αλλοδαποί-αλλογενείς και β) ομογενείς
  5. Άνευ εξετάσεων (5%) (σοβαρές παθήσεις)
  6. Αθλητές/τριες
  7. Μεταφορά θέσης (από αντίστοιχα Τμήματα εσωτερικού) (μετεγγραφές)

Οι ενδιαφερόμενοι/ες θα πρέπει να ανατρέχουν στην κατηγορία που τους αφορά.

1)          Πανελλήνιες εξετάσεις (90%, 10%, Εσπερινά Λύκεια, Μέλη της Μουσουλμανικής Μειονότητας)

11.10.2021 Εγγραφή κατηγορίας πληγέντων φυσικών καταστροφών 

4.10.2021 Διαδικασία ενεργοποίησης ακαδημαϊκών υπηρεσιών προς πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες ΑΠΘ (5-11.10.2021)
                Εγκύκλιος εγγραφών

---------------------------------------------------------

      Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ, οι εγγραφές των επιτυχόντων πανελλαδικών εξετάσεων ακ. έτους 2021-22 πραγματοποιούνται από 16 έως 24 Σεπτεμβρίου 2021 στο Πληροφοριακό Σύστημα "Ηλεκτρονικές Εγγραφές 2021" του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Σας επισημαίνουμε ότι στην ίδια προθεσμία εγγράφονται:
α. στην ανωτέρω ηλεκτρονική εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ, οι επιτυχούσες/-οντες της ειδικής κατηγορίας «Έλληνες Πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης», οι οποίες/-οι υποχρεούνται να αποστείλουν με ταχυμεταφορά ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως στη γραμματεία του Τμήματος επιτυχίας τους, εντός της προθεσμίας εγγραφών, τη σχετική βεβαίωση ότι είναι εγγεγραμμένες/-οι στα δημοτολόγια Δήμου των Νομών Ξάνθης, Ροδόπης ή Εβρου. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής τότε θα πρέπει να αποστείλουν ή να καταθέσουν αυτοπροσώπως βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου από την οποία να προκύπτει οτι μετεγγράφηκαν σ' αυτόν, από Δήμο των ανωτέρω Νομών

β. απευθείας στο Τμήμα, και εφόσον προκύψει τέτοια περίπτωση, I) τα υιοθετηθέντα τέκνα της Βουλής των Ελλήνων, σύμφωνα με την παράγραφο 29α, του άρθρου 39 του Ν4168 (ΦΕΚ 193/2013)  II) οι διακριθέντες/-είσες σε επιστημονικές ολυμπιάδες, σύμφωνα και με τo άρθρο 40 του Ν4692 (ΦΕΚ 111Α/12.6.20), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν4777 (ΦΕΚ 25Α/17.2.2021), παράγραφος ε.

Αναλυτικές πληροφορίες δίνονται στην ιστοσελίδα του Τμήματος Σπουδών ΑΠΘ http://dps.auth.gr/el

2)          Αλλοδαποί- Αλλογενείς (α) εντός και β) εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης

23.9.2021 Ανακοίνωση εγγραφών αλλοδαπών-αλλογενών

                   Εγκύκλιος εγγραφών αλλοδαπών-αλλογενών

3)        Τέκνα Ελλήνων του εξωτερικού, τέκνα Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό και Έλληνες απόφοιτοι ξένων λυκείων του Εξωτερικού

4.10.2021 Ανακοίνωση για προθεσμία και διαδικασία εγγραφής τέκνων Ελλήνων Εξωτερικού
                 Εγκύκλιος δικαιολογητικών για τέκνα Ελλήνων εξωτερικού
                 ΥΔ Ομογενών - Υπόδειγμα (εδώ)

 

4)          Υπότροφοι α) αλλοδαποί-αλλογενείς και β) ομογενείς

 5.10.2021 Ωρες εξυπηρέτησης κοινού στη Γραμματεία του Τμήματος (κτίριο Διοίκησης, δεύτερος όροφος, γραφείο 207) 12-01 μ.μ.

                   ΥΠΟΤΡΟΦΟΙ_ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ.pdf

 5)          Άνευ εξετάσεων (5%) / σοβαρές παθήσεις          

 15.10.2021 Παρακαλούμε ακολουθήστε τις οδηγίες του παρακάτω συνδέσμου 
Ώρες εξυπηρέτησης κοινού Γραμματείας Τμήματος Ψυχολογίας: 
12-01μ.μ.

Γραμματεία Τμήματος Ψυχολογίας
Κτίριο Διοίκησης (Καραθεοδωρή)
2ος όροφος γραφείο 204
Πανεπιστημιούπολη Θεσ/νίκης 
54124, Θεσσαλονίκη

Εγγραφές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των επιτυχόντων με σοβαρές παθήσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022

Εγκύκλιος με δικαιολογητικά
Υπεύθυνη δήλωση - Υπόδειγμα (doc.)

6)          Αθλητές/τριες           

24.11.2021 Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ, η εγγραφή των επιτυχόντων αυτής της κατηγορίας θα πραγματοποιηθεί καταρχάς μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικών εγγραφών του Υπουργείου Παιδείας.
Παρακαλούμε ακολουθήστε τις οδηγίες του δελτίου τύπου. 

6.12.2021 Ανακοίνωση για εγγραφή αθλητών/τριών στο Τμήμα Ψυχολογίας

7)          Μεταφορά θέσης (από αντίστοιχα Τμήματα εσωτερικού)/ μετεγγραφές

3.12.21 Ανακοίνωση για διαδικασία εγγραφών

                 Υπόδειγμα ΥΔ-Μετεγγραφές

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Παρακαλούνται οι πρωτοετείς φοιτητές/τριες : 

1. Να επισκεφθούν τον σύνδεσμο http://dps.auth.gr/el/info/main  που περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τις υπηρεσίες και τις παροχές του Α.Π.Θ.

2. Να επισκεφθούν τον παρακάτω σύνδεσμο:

(link)

προκειμένου να ενημερωθούν για τη δομή του προγράμματος σπουδών του Τμήματος.

3. Να επισκέπτονται σε τακτική βάση την ιστοσελίδα του Τμήματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ:  http://www.psy.auth.gr/el  και να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις Γραμματείας και διδασκόντων/ουσών, που τους/τις αφορούν.

Σας ευχόμαστε καλή αρχή!

 

Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο 2021-22 (link)

Στο ακαδημαϊκό χρονοδιάγραμμα μπορείτε να δείτε τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης των εξαμήνων του ακαδημαϊκού έτους 2021-22 που σηματοδοτούν κατ' επέκταση και την έναρξη/λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων, καθώς και τις ημερομηνίες των εξεταστικών περιόδων.

Οδηγός Σπουδών 2021-2022 (link)

Ο οδηγός προπτυχιακών σπουδών εκδίδεται από το Τμήμα σε ετήσια βάση με σκοπό την παροχή πληροφοριών που αφορούν στις Προπτυχιακές Σπουδές στο Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. Στις σελίδες του παρουσιάζονται η δομή και οι αρχές του προγράμματος σπουδών που ακολουθούν οι φοιτητές/τριες στη διάρκεια φοίτησής τους, θέματα σπουδών και οργάνωσης, υποχρεώσεις και παροχές προς φοιτητές/τριες, περιγραφή των υποχρεωτικών και επιλογής μαθημάτων του προγράμματος, οι προϋποθέσεις για τη λήψη πτυχίου, καθώς και άλλες χρήσιμες πληροφορίες.

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

1. Πρόσβαση στην Κεντρική Πανεπιστημιούπολη

Η Κεντρική Πανεπιστημιούπολη του Α.Π.Θ. βρίσκεται στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης και εκτείνεται σε έκταση 334.000 m2 περίπου. Η πλειονότητα των εγκαταστάσεων του Α.Π.Θ. βρίσκεται μέσα στην Κεντρική Πανεπιστημιούπολη. Για την πρόσβασή σας στην Κεντρική Πανεπιστημιούπολη του Α.Π.Θ. μπορείτε  να συμβουλευτείτε το Ευφυές Σύστημα Διαχείρισης Αστικής Κινητικότητας και Ελέγχου Κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης. (Link)

2. Χάρτης του Α.Π.Θ. (Link)

Πατώντας παραπάνω μπορείτε να περιηγηθείτε στον χάρτη σημείων παρουσίας του Α.Π.Θ. και να ανακαλύψετε κτίρια, βιβλιοθήκες, νησίδες Η/Υ, καθώς και να ενημερωθείτε για τα σημεία ασύρματης πρόσβασης.

3. Κατάταξη Στρατεύσιμου/ Αναβολή στράτευσης για τους άρρενες φοιτητές (Link)

Οι φοιτητές μπορούν να ενημερώνονται από τον παραπάνω σύνδεσμο για θέματα αρμοδιότητας στρατολογικών υπηρεσιών, όπως κατάταξη στρατεύσιμου, αναβολή στράτευσης, δικαιολογητικά.

ΠΑΡΟΧΕΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.

1. Σίτιση (Link)

Η Πανεπιστημιακή Φοιτητική Λέσχη (ΠΦΛ) ξεκίνησε τη λειτουργία της, με δωρεάν σίτιση των φοιτητών/τριών του Α.Π.Θ., από 1ης Σεπτεμβρίου, με νέο διευρυμένο ωράριο, ώστε να ικανοποιούνται στον μέγιστο δυνατό βαθμό οι ανάγκες σίτισης όσων παρακολουθούν μαθήματα τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Ώρες λειτουργίας της Λέσχης: το μεσημέρι από 13:00 έως 16:30 και το βράδυ από 19:00 έως 21:30.

- Δικαιολογητικά δωρεάν σίτισης για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 (Link)

- Ηλεκτρονική αίτηση για σίτιση (Link)

2. Στέγαση (Link)

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης παρέχει τη δυνατότητα δωρεάν στέγασης στις Φοιτητικές Εστίες (Link) στους δικαιούχους φοιτητές/τριες. Παράλληλα διευκολύνει την αναζήτηση στέγης των φοιτητών/τριών μέσα από την αντίστοιχη δράση του τμήματος Σπουδών (Link).

Για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 οι πρωτοετείς φοιτητές/τριες του Α.Π.Θ. θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση εισδοχής στις φοιτητικές εστίες με τα παρακάτω δικαιολογητικά.

Δικαιολογητικά Εισδοχής στις Φ.Ε.Θ. (Link)

3. Κέντρο Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών (Link)

Το Κέντρο Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών (Κ.Δ.Ξ.Γ.) αποτελεί αυτοδύναμη ακαδημαϊκή μονάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.). Προσφέρει μαθήματα αγγλικής, γερμανικής, γαλλικής και ιταλικής γλώσσας ειδικότητας στους φοιτητές  και φοιτήτριες του Α.Π.Θ.

4. Πανεπιστημιακό Γυμναστήριο  (Link)

Το Πανεπιστημιακό Γυμναστήριο του Α.Π.Θ. έχει ως αποστολή να εξασφαλίσει ένα ευρύ φάσμα αθλητικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων για τους φοιτητές/τριες και όλο το προσωπικό του Α.Π.Θ.

5. Πανεπιστημιακή Κατασκήνωση Καλάνδρας Α.Π.Θ. (Link)

Η Πανεπιστημιακή Κατασκήνωση λειτουργεί στο Ποσείδι της Xαλκιδικής από το 1960. Διαθέτει χώρους άθλησης και ψυχαγωγίας, χώρους υγιεινής, εστιατόριο, αναψυκτήριο στην παραλία, μικρό παντοπωλείο κ.λπ.

Δικαίωμα πρόσβασης σ’ αυτήν έχουν όλοι οι φοιτητές/τριες του A.Π.Θ. (προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί), καθώς και οι εργαζόμενοι. H συμμετοχή των κατασκηνωτών στα έξοδα της κατασκήνωσης συνίσταται στα κοινόχρηστα (κόστος καταλύματος και κοινόχρηστα κατασκηνωτή, εξαιρουμένων των φοιτητών του A.Π.Θ.) και στο κουπόνι ημερήσιας σίτισης.

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.

1.  Ιδρυματικός Λογαριασμός (Link)

Ο Ιδρυματικός Λογαριασμός Χρήστη (university ID) είναι απαραίτητος για τη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται στην πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ. Αποτελείται από το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password), τα οποία είναι κοινά για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που απαιτούν ταυτοποίηση μέσω του ιδρυματικού λογαριασμού. Για την ενεργοποίηση του ιδρυματικού λογαριασμού αποστέλλονται στους πρωτοετείς φοιτητές/τριες  ηλεκτρονικοί κωδικοί με ηλεκτρονικό μήνυμα (sms) μετά την ολοκλήρωση της εγγραφής τους.

Οι εγγραφές θα ολοκληρωθούν μετά την αποστολή από το Υπουργείο της λίστας των εγγεγραμμένων φοιτητών και την αντίστοιχη παραβολή της με τη λίστα των φοιτητών/τριών, που έχουν εγγραφεί και κάνει τον έλεγχο της ταυτοπροσωπίας στις Γραμματείες των Τμημάτων Υποδοχής.

2. Ακαδημαϊκή Ταυτότητα και Δελτίου Ειδικού εισιτηρίου (πάσο) (Link)

Δικαίωμα ακαδημαϊκής ταυτότητας έχουν όλοι οι προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί/ές και διδακτορικοί/ές φοιτητές/τριες των ΑΕΙ της χώρας. H αίτηση για χορήγηση ακαδημαϊκής ταυτότητας/πάσο στον παραπάνω σύνδεσμο υποβάλλεται μετά την παραλαβή των ηλεκτρονικών κωδικών από τη Γραμματεία του Τμήματος.

Επισημαίνουμε στους/στις φοιτητές/τριες ότι οφείλουν να δηλώνουν ως διεύθυνση κατοικίας στην ηλεκτρονική αίτηση έκδοσης ακαδημαϊκής ταυτότητας τη μόνιμη κατοικία των γονέων τους.

3. Πανεπιστημιακά Συγγράμματα (Link)

Η ηλεκτρονική υπηρεσία ολοκληρωμένης διαχείρισης συγγραμμάτων είναι μια πρωτοποριακή υπηρεσία για την άμεση και ολοκληρωμένη παροχή των Συγγραμμάτων των προπτυχιακών φοιτητών των Πανεπιστημίων, των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.) της επικράτειας καθώς και του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.).

4. Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Γραμματείας (Link)

Το περιβάλλον φιλοξενείται στον ιστοχώρο sis.auth.gr. Η είσοδος απαιτεί το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης του ιδρυματικού λογαριασμού του/της φοιτητή/τριας. Μέσα από το περιβάλλον της ηλεκτρονικής γραμματείας ο/η φοιτητής/τρια μπορεί να δει τους βαθμούς των μαθημάτων στα οποία έχει εξεταστεί, καθώς και παραπομπές σε e-learning και class.auth, να υποβάλλει δήλωση μαθημάτων, να δει το ιστορικό των δηλώσεών του, να ζητήσει και να παραλάβει ηλεκτρονικά πιστοποιητικά. Στον σύνδεσμο Παροχές μπορεί να βρει παραπομπές για χρήσιμες υπηρεσίες, όπως τη σίτιση στη φοιτητική λέσχη.

5. Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (Link)

Απόκτηση πανεπιστημιακού λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

6. Υπηρεσίες e-University (Link)

Ηλεκτρονικές διοικητικές υπηρεσίες του Α.Π.Θ.

7. Υπηρεσία ηλεκτρονικών μαθημάτων Α.Π.Θ. e-learning (Link)

Το περιβάλλον elearning.auth.gr φιλοξενεί τα ηλεκτρονικά μαθήματα όλων των Τμημάτων του Α.Π.Θ. που διεξάγονται στο πλαίσιο του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών, καθώς και μαθήματα άλλων δομών του Α.Π.Θ. (Διά Βίου Μάθηση, Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας κ.λπ.). Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων που μπορεί να υποστηρίξει όλες τις φάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στοχεύει να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς την παραδοσιακή δια ζώσης διδασκαλία.

8. classSchedule.auth | Πρόγραμμα Μαθημάτων και Aιθουσών Α.Π.Θ. (Link)

Το class.auth.gr είναι μία κεντρική πληροφοριακή εφαρμογή που εξυπηρετεί όλη την κοινότητα του Α.Π.Θ., προσφέροντας πληροφορίες για το πρόγραμμα μαθημάτων, καθώς και εκδηλώσεων, στους χώρους του Α.Π.Θ. Επιπλέον, οι φοιτητές/τριες μπορούν να παρακολουθούν το προσωπικό τους ημερολόγιο, με βάση τις εγγραφές τους σε μαθήματα.

9. H εφαρμογή myAuth (Link)

Το myAuth είναι η καθημερινή σου εφαρμογή για το ΑΠΘ. Η εφαρμογή myAuth είναι διαθέσιμη σε android και iOS. Μέσω της εφαρμογής myAuth ο/η φοιτητής/τρια βρίσκει πληροφορίες όπως α) τα τρέχοντα μαθήματα και τους βαθμούς του, β) το καθημερινό πρόγραμμα μαθημάτων του και το πρόγραμμα της εξεταστικής, γ) τις ανακοινώσεις και τις αίθουσες των μαθημάτων του, δ) τα στοιχεία επικοινωνίας της Γραμματείας του, ε) το μενού της λέσχης.

10. Αίτηση για έκδοση πιστοποιητικού από την εφαρμογή sis.auth.gr (Link)

Η υποβολή αιτήσεων για έκδοση πιστοποιητικών (π.χ. αναλυτική βαθμολογία, βεβαίωση σπουδών) μπορεί να γίνεται απομακρυσμένα με χρήση της εφαρμογής ηλεκτρονικής γραμματείας φοιτητών/τριών – sis.auth.gr.

11. Ρύθμιση Ιδρυματικού Λογαριασμού - Αλλαγή κωδικού πρόσβασης ιδρυματικού λογαριασμού (Link)

Οι σελίδες αυτές σας δίνουν πληροφορίες για τον ιδρυματικό λογαριασμό χρήστη που αποκτήσατε από το Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Α.Π.Θ. και σας επιτρέπουν να τον ρυθμίσετε σύμφωνα με τις επιλογές σας. Χρησιμοποιήστε τα μενού επάνω και αριστερά για να πλοηγηθείτε στις ρυθμίσεις της κάθε υπηρεσίας. Ακολουθούν στοιχεία που αφορούν στον λογαριασμό σας.

Στη σελίδα αυτή μπορείτε να αλλάξετε τον κωδικό πρόσβασης του ιδρυματικού σας λογαριασμού.

 

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

1. Υγειονομική Περίθαλψη (Link)

2. Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης του Α.Π.Θ (Link)

Το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΚΕ.ΣΥ.ΨΥ.) είναι μία υπηρεσία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που παρέχει στους φοιτητές/τριες του Α.Π.Θ δωρεάν υπηρεσίες συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης σε θέματα που τους απασχολούν όπως: άγχος, στρες, δυσκολίες προσαρμογής σε νέο περιβάλλον ή σε σπουδές, οικογενειακές/προσωπικές δυσκολίες, σεξουαλικά θέματα, ψυχοσωματικά προβλήματα κ.ά.

Χώρος: Κάτω Φοιτητική Λέσχη-Υγειονομική Υπηρεσία του Α.Π.Θ.

Τηλ.: 2310 992643  &  2310 992621

Ώρες λειτουργίας για το κοινό και τηλεφωνικά ραντεβού: καθημερινά Δευτέρα έως Παρασκευή 8:00 π.μ.-14:00 μ. μ.

3. Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής & Υγείας (Link)

Η Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής & Υγείας συστάθηκε με απόφαση Πρυτανικού Συμβουλίου το 1997.  Μέχρι και σήμερα, το έργο της έχει σταθεί πολύτιμος αρωγός σε φοιτητές/τριες του Α.Π.Θ. και σε μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Σκοπός της είναι αφενός η συνέχεια των ήδη υπαρχουσών δράσεων και αφετέρου η ανάπτυξη νέων λειτουργιών και δραστηριοτήτων, με στόχο την ενοποίηση των υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πολιτικής του Α.Π.Θ., στοχεύοντας στην ανάπτυξη ενός ανθρωποκεντρικού περιβάλλοντος, με θεμέλιο την κοινωνική αλληλεγγύη και τη συλλογική προσπάθεια.

Οι δράσεις της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας είναι: α) Εθελοντική Αιμοδοσία, β) Παροχές σε ΑμεΑ, γ) Διερμηνεία Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.

4. Παρατηρητήριο Φοιτητών Ευαίσθητων Κοινωνικών Ομάδων (Link)

To Παρατηρητήριο Φοιτητών που ανήκουν σε Ευαίσθητες Κοινωνικές Ομάδες έχει ως κύριο στόχο του να συνδράμει στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους: οι φοιτητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι αλλοδαποί/ες φοιτητές/τριες, πολυπολιτισμικοί, οι μειονοτικοί και οι ομογενείς ή παλιννοστούντες φοιτητές/τριες, LGBT αλλά και οποιαδήποτε άλλη κατηγορία φοιτητών/τριών, που κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους παρουσιάζουν κάποιο ανασταλτικό για την πρόοδο των σπουδών τους πρόβλημα.

5. Υπηρεσία Υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης Α.Π.Θ. (Link)

Η Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης Α.Π.Θ. (ΒΚΠ) σε συνεργασία με την Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας (ΕΚΠΥ), το Κέντρο Ενταξιακής Πολιτικής (ΚΕΠ) και την Επιτροπή Προσβασιμότητας, παρέχει στους «εντυπο-ανάπηρους» χρήστες της (ορισμός σύμφωνα με ΥΠΠΟ/ΔΙΟΙΚ/98546 ΦΕΚ: Β 2065/24.10.2007), φοιτητές και φοιτήτριες με ελαττωματική ή εξασθενημένη όραση και άτομα, τα οποία λόγω μιας αναπηρίας δεν έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν ένα τυπωμένο κείμενο με συμβατικό τρόπο ή να αντιληφθούν το περιεχόμενο ενός έργου με τη χρήση των φυσικών αισθήσεών τους, τα απαραίτητα εργαλεία για πρόσβαση στο υλικό αυτό.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πολιτιστικές Δράσεις

Ενημερωθείτε για τις δράσεις της  Επιτροπής Πολιτιστικής Πολιτικής του ΑΠΘ (Link), την Ορχήστρα (Link), την  Òpera Oberta (Link), τις Χορωδίες (Link), τα Μουσεία-Αρχεία-Συλλογές (Link), τις πολυάριθμες Πολιτιστικές Ομάδες (Link), και τις σημαντικότερες Αίθουσες Τελετών (Link) του πανεπιστημίου.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (Link)

Το Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων επιλαμβάνεται θέματα συμμετοχής σε προγράμματα κινητικότητας, διμερών συμφωνιών, ευρωπαϊκών δικτύων κ. ά.

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση" 2014 - 2020 (Link)

ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ. (Link)

Το Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προσφέρει μαθήματα νέας ελληνικής γλώσσας σε αλλοδαπούς και ομογενείς από το 1970 και λειτουργεί υπό την εποπτεία της Φιλοσοφικής Σχολής.

ΕΔΡΑ UNESCO (Link)

Η Έδρα UNESCO στο Α.Π.Θ. με αντικείμενο την Εκπαίδευση στα Δικαιώματα του Ανθρώπου, τη Δημοκρατία και την Ειρήνη ιδρύθηκε το 1997 με Συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της UNESCO και του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

ΤΑΜΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ (Link)

Με απόφαση της συγκλήτου κατά τη συνεδρίαση 2771/31-08-2005 συστάθηκε το Ταμείο Υποστήριξης Φοιτητών στο Α.Π.Θ., με σκοπό την ηθική και υλική ενίσχυση των φοιτητών και την κάλυψη έκτακτων αναγκών που δεν μπορούν οι ίδιοι να αντιμετωπίσουν.

ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ  (ΔΑΣΤΑ) (Link)

Η ΔΑΣΤΑ αποτελεί μια νέα οριζόντια δομή του Α.Π.Θ, βασική αποστολή της οποίας είναι ο συντονισμός των ενεργειών και των υπηρεσιών των επιμέρους πράξεων (Γραφείο Διασύνδεσης, Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας, Γραφείο Πρακτικής Άσκησης). Απώτερος σκοπός όλων των μονάδων είναι η καλύτερη και αποτελεσματικότερη σύνδεση του Ιδρύματος με την αγορά εργασίας. Η ΔΑΣΤΑ προσφέρει στους/στις φοιτητές/τριες και στους/στις αποφοίτους του Α.Π.Θ. ένα υποστηρικτικό πλαίσιο που στόχο έχει την προώθηση ευκαιριών απασχόλησης και σταδιοδρομίας, καθώς και την επιτυχή πρόσβαση στην αγορά εργασίας.