Αθανασιάδου Χριστίνα

Καθηγήτρια
Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Γνωστικό Αντικείμενο: Συμβουλευτική Ψυχολογία: Σχολική Συμβουλευτική και Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας
Γραφείο: Γραφείο 215, 4ος όροφος, νέο Κτίριο Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ.
Τηλέφωνο: +302310997992

Η Χριστίνα Αθανασιάδου αποφοίτησε από το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., με κατεύθυνση στην Ψυχολογία. Στη συνέχεια, ολοκλήρωσε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον (M.Ed., University of Houston, Texas, U.S.A.) και διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα και οι δημοσιεύσεις της αφορούν στο πεδίο των εφαρμογών της συμβουλευτικής στη σχολική κοινότητα και σε θέματα έμφυλων ταυτοτήτων, έμφυλων σχέσεων και διακρίσεων φύλου. Έχει συμμετάσχει σε πολλά χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα με θέμα το σχολικό εκφοβισμό, τον κοινωνικό αποκλεισμό και την ανεργία των νέων, την ενδοοικογενειακή βία, τη σεξουαλική παρενόχληση και την ισότητα των φύλων στον χώρο της Εκπαίδευσης, καθώς και σε επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και γονείς. Εκτός από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διετέλεσε Συντονίστρια του Κλάδου Συμβουλευτικής Ψυχολογίας της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (2011-2019), μέλος της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων του Α.Π.Θ. (2019-2022) και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Παιδικού Κέντρου του Α.Π.Θ. (2019-σήμερα).

Βιογραφικό σημείωμα

Τα ερευνητικά της ενδιαφέρονται εντάσσονται στο πεδίο της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας και εστιάζουν στις εφαρμογές της συμβουλευτικής στο σχολείο και στην υποστήριξη ευάλωτων ομάδων όπως οι γυναίκες και τα παιδιά. Ειδικότερα, η έρευνά της αφορά στην μελέτη φαινομένων που θέτουν σε κίνδυνο μαθητές/ήτριες (π.χ. εκφοβισμός, κυβερνο-εκφοβισμός, sexting), στον επαγγελματικό προσανατολισμό μαθητών/τριών, στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε δεξιότητες συμβουλευτικής, καθώς και σε θέματα που αφορούν στην ισότητα των φύλων στο χώρο της εκπαίδευσης, της αγοράς εργασίας και των συντροφικών σχέσεων. Το τελευταίο διάστημα εμπλέκεται ερευνητικά στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε θέματα ψυχικής υγείας, στην εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας σε θέματα ενδοοικογενειακής βίας και στο φαινόμενο της σεξουαλικής παρενόχλησης εντός της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Λέξεις κλειδιά: συμβουλευτική στο σχολείο, εκπαίδευση εκπαιδευτικών, ισότητα φύλων, εκφοβισμός, παρενόχληση

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

  1. Τουλούπης, Θ. & Αθανασιάδου, Χ. (2024). Ψυχο-παιδαγωγικά ζητήματα στο σχολικό πλαίσιο: Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού. Κάλλιπος – Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις.
  2. Touloupis, Th., & Athanasiades, C. (2023). Evaluation of a cyberbullying prevention program in elementary schools. The role of self-esteem enhancement. In C. Pezirkianidis, A. Stalikas & P. Parpottas (Eds.), An integrated positive psychology approach into counseling in different settings (pp. 65-73). Frontiers Media SA. https://doi.org/10.3389/978-2-8325-2528-9
  3. Pezirkianidis, C., Parpoula, C., Athanasiades, C., Flora, K., Makris, N., Moraitou, D., Papantoniou, G., Vassilopoulos, S., Sini, M., & Stalikas, A. (2023). Individual differences on wellbeing indices during the COVID-19 quarantine in Greece: A national study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 20, 7182. https://doi.org/10.3390/ ijerph20247182
  4. Athanasiades, C., Stamovlasis, D., Touloupis, T., & Charalambous, H. (2023). University students’ experience of sexual harassment: the role of and psychological resilience. Frontiers in Psychology, 14, 1202241. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1202241
  5. Αθανασιάδου, X., & Καστράνη, Θ. (2023). Οι αρχές της Θετικής Ψυχολογίας στην συμβουλευτική με την οπτική του φύλου. Στο Χ. Πεζηρκιανίδης, Α. Σταλίκας & Μ. Μαλικιώση-Λοΐζου (Επ. Έκδ.), Οι εφαρμογές της Θετικής Ψυχολογίας στη συμβουλευτική πράξη (σελ. 351-362). Εκδόσεις Τόπος.
  6. Flouli, A., & Athanasiades, C. (2023). The discourse of resistance against spoken sexism. Psychology: The Journal of the Hellenic Psychological Society, 28(1), 48-62. https://doi.org/10.12681/psy_hps.34687
  7. Αθανασιάδου, Χ., & Δεληγιάννη-Κουϊμτζή Β. (2022). Φεμινιστική Ψυχολογία. Συμβουλευτική και ενδυνάμωση γυναικών. Κάλλιπος – Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις [σελ. 246].
  8. Καστράνη, Θ., & Αθανασιάδου, Χ. (2022). Εμπειρίες γυναικών από τη συντροφική βία: Μια ερμηνευτική φαινομενολογική ανάλυση. Επιστημονική Επετηρίδα του Τμήματος Ψυχολογίας Α.Π.Θ., ΙΔ’ Τόμος, 27-53. https://ejournals.lib.auth.gr/psyannals/article/view/9252
  9. Flouli, A. & Athanasiades, C., (2022). Discursive constructions of spoken sexism: A Foucauldian discourse analysis. Scientific Annals of the School of Psychology A.U.Th., 14, 103-122. https://ejournals.lib.auth.gr/psyannals/article/view/9262
  10. Κούρου, Μ., & Αθανασιάδου, Χ. (2022). Η αναπαράσταση της γυναικοκτονίας στην ελληνική ηλεκτρονική ειδησεογραφία. Επιστημονική Επετηρίδα του Τμήματος Ψυχολογίας Α.Π.Θ., ΙΔ’ Τόμος, 173-200. https://ejournals.lib.auth.gr/psyannals/article/view/9265
  11. Flouli, A., Athanasiades, C., & Deliyanni-Kouimtzi, V. (2022). Words that pierce: Discursive constructions of catcalling. Hellenic Journal of Psychology, 19(1), 53-68. https://doi.org/10.26262/hjp.v19i1.8362
  12. Touloupis, T., & Athanasiades, C. (2022). Evaluation of a cyberbullying prevention program in elementary schools: The role of self-esteem enhancement. Frontiers in Psychology (Section: Positive Psychology), 13, 980091. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.980091
  13. Touloupis, T., & Athanasiades, C. (2022). Internet addiction among students of psychology: The role of resilience and perceived economic hardship. Psychology: The Journal of the Hellenic Psychological Society, 27(1), 175-193. https://doi.org/10.12681/psyhps.30840
  14. Touloupis, T., & Athanasiades, C. (2022). Cyberbullying and empathy among elementary school students: Do special educational needs make a difference? Scandinavian Journal of Psychology, 63(6), 609-623. https://doi.org/10.1111/sjop.12838
  15. Καστράνη, Θ., Αθανασιάδου, Χ., & Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β. (2021). Η θεραπευτική σχέση και η συμβουλευτική διαδικασία μέσα από την εμπειρία γυναικών που έχουν υποστεί συντροφική βία. Hellenic Journal of Psychology, 18, 195-225. https://doi.org/10.26262/hjp.v18i2.8076
  16. Αθανασιάδου, Χ. (2021). Θεραπευτική σχέση: Δυναμικές αλληλεπιδράσεις και ο ρόλος του φύλου. Ψυχολογία: Το Περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, 26(2), 149-155. https://doi.org/10.12681/psy_hps.26863
  17. Φλούλη, Α., Αθανασιάδου, Χ., & Τουλούπης, Θ. (2021). Προσωπική θεραπεία κατά την προπτυχιακή εκπαίδευση των ψυχολόγων: Απόψεις φοιτητριών/τών ψυχολογίας. Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, 126-127, 88-101.
  18. Nizalova, E., Malisauskaite, G., Xanthopoulou, D., Gousia, K., & Athanasiades, C. (2021). Effects of unemployment and insecure jobs on youth well-being in Europe: Economic development and business cycle fluctuations. In Unt, M., Gebel, M., Bertolini, S., Deliyanni-Kouimtzi, V. & Hofacker, D. (Eds.), Social exclusion of youth in Europe. The multifaceted consequences of labour market insecurity (pp. 31-57). Policy Press.
  19. Bertolini, S., Musumeci, R., Athanasiades, C., Flouli, A., Figgou, L., Deliyanni-Kouimtzi, V., Krasteva, V., Jeliazkova, M., & Minev, D. (2021). Is housing autonomy still a step towards adulthood in a time of job insecurity? In Unt, M., Gebel, M., Bertolini, S., Deliyanni-Kouimtzi, V. & Hofacker, D. (Eds.), Social exclusion of youth in Europe. The multifaceted consequences of labour market insecurity (pp. 192-213). Policy Press.
  20. Figgou, L., Sourvinou, M., Athanasiades, C., Moiso, V., & Musumeci, R. (2021). Unemployment and job precariousness: Material and social consequences for Greek and Italian youth. In Unt, M., Gebel, M., Bertolini, S., Deliyanni-Kouimtzi, V. & Hofacker, D. (Eds.), Social exclusion of youth in Europe. The multifaceted consequences of labour market insecurity (pp. 315-339). Policy Press.