Πρόεδρος: Κοσμίδου Μαρία-Ελένη Καθηγήτρια
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημιούπολη 54124 Θεσσαλονίκη
Email: info@psy.auth.grΕπικοινωνία με τη Γραμματεία
Εγγραφές Πρωτοετών Φοιτητών/τριών 2020-2021 (αναν.12.01.2021)
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εγγραφή στο Μητρώο Φοιτητών της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ)
Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων Πρακτικής Άσκησης για το εαρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2020 – 2021
Διαδικασία και ημερομηνίες δήλωσης και παραλαβής συγγραμμάτων για το εαρινό εξάμηνο 2020-2021
Ώρες συνεργασίας διδασκόντων/ουσών Τμήματος Ψυχολογίας για το εαρινό εξάμηνο 2020-21
Π.Μ.Σ. «Κλινική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία»- Αναστολή εισαγωγής νέων μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022
Ωρολόγιο πρόγραμμα εαρινού εξαμήνου 2020-21 (ανανέωση 24.2)
Πρόγραμμα Μαθημάτων ιταλικής γλώσσας, Εαρινό εξάμηνο 2020-21
Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας-Mαθήματα ελληνικής γλώσσας για τους αλλοδαπούς φοιτητές-ήτριες του Α.Π.Θ., εαρινό εξάμηνο 2020-21.
Χρονοδιάγραμμα έναρξης και λήξης εξαμήνων ακαδημαϊκού έτους 2020-2021(12.2.21)
Βιβλία χειμερινού εξαμήνου 2020-2021 για τις κατηγορίες φοιτητών/τριών που πήραν μετεγγραφή
Κατάλογος συγγραμμάτων Τμήματος Ψυχολογίας, ακαδημαϊκό έτος 2020-2021(επικαιρ.19.2.21)
Ανταποδοτικές υποτροφίες για φοιτητές/ριες ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) 2021, από το Πρόγραμμα Κοινωνική μέριμνα φοιτητών
Λειτουργία Βιβλιοθήκης Τμ. Ψυχολογίας
Υπουργική απόφαση με θέμα: Διεξαγωγή κατατακτηρίων εξετάσεων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 (ΦΕΚ 5200/24-11-2020/τΒ')
Λειτουργία βιβλιοθηκών ΑΠΘ από 03.11.2020
Εξυπηρέτηση κοινού από Κεντρική Γραμματεία Τμήματος Ψυχολογίας
Αλλαγές στη διαδικασία κατάθεσης εντύπου για εκπόνηση πτυχιακής εργασίας
Κατατακτήριες εξετάσεις Τμήματος Ψυχολογίας ακαδ. έτους 2020-21
ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΛΟΙΜΩΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ 2019-nCoV
Δράσεις για την υποστήριξη φοιτητών/τριών που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες
Ακαδημαϊκή ταυτότητα - κάρτα βιβλιοθήκης
Μητρώα Εξωτερικών και Εσωτερικών Μελών Τμήματος Ψυχολογίας
General Instructions for the Admission to Higher Education in Greece
Submission of the electronic application-Entry Form for the admission to Higher Education in Greece for foreigner candidates , graduates of non-E.U. lyceums or graduates of lyceums or equivalent schools of member states of the E.U.
- 1994: Διδακτορικό δίπλωμα στην Ψυχολογία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. - 1990: Mεταπτυχιακό δίπλωμα στην Τεχνητή Νοημοσύνη και Γνωστική Επιστήμη, Katholieke Universiteit Leuven, Βέλγιο. - 1988: Πτυχίο του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (κατεύθυνση Ψυχολογίας), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα: κίνητρα και ακαδημαϊκά επιτεύγματα, ανάπτυξη κινήτρων, γνωστική και μεταγνωστική ανάπτυξη, γονεϊκότητα και μάθηση, συμπεριφορές αποφυγής στο σχολικό πλαίσιο, μαθησιακές δυσκολίες. Εκτεταμένη ερευνητική εμπειρία από το 1994 σε μεγάλο αριθμό προγραμμάτων είτε ως επιστημονικώς υπεύθυνη είτε ως ερευνητική συνεργάτις. Ενδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω ερευνητικά προγράμματα τα οποία ολοκληρώθηκαν τα τελευταία χρόνια: (α) πανελλήνια έρευνα με θέμα τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές των εφήβων με την οπτική του φύλου (επιστημονικώς υπεύθυνη της έρευνας στα πλαίσια ενός ευρύτερου προγράμματος με επιστημονικώς υπεύθυνη την Καθ. Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή), (β) κατασκευή ψυχομετρικού κριτήριου γνωστικής επάρκειας για παιδιά και εφήβους (επιστημονικώς υπεύθυνη), (γ) διαχρονική μελέτη της ανάπτυξης γνωστικών και μεταγνωστικών διεργασιών και των κινήτρων παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (επιστημονικώς υπεύθυνη, Διδάκτωρ: Ιουλία Ντούση), (δ) κοινωνικά δίκτυα των εφήβων μέσω διαδικτύου: ψυχολογική προσέγγιση (επιστημονικώς υπεύθυνη), (ε) The Social in Learning (SOLE) σε συνεργασία με το Centre of Learning Research at Turku University, Finland (Συντονίστρια: Prof. Marja Vauras), (στ) συμπεριφορές αποφυγής κατά τη σχολική και εφηβική ηλικία: η περίπτωση των στρατηγικών αυτο-υπονόμευσης και της αποφυγής αναζήτησης βοήθειας (επιστημονικώς υπεύθυνη, Διδάκτωρ: Γλυκερία Χατζηκυριάκου) και (ζ) γονεϊκή εμπλοκή κατά τη σχολική εργασία των παιδιών στο σπίτι: γνωστικοί παράγοντες και κίνητρα (επιστημονικώς υπεύθυνη).
Το φθινόπωρο του 2012 επισκέφθηκα το Πανεπιστήμιο του Michigan στο Ann Arbor ως Υπότροφος έρευνας του Ιδρύματος Fulbright. Την περίοδο αυτή συνεργάστηκα ερευνητικά με τον Καθ. Stuart Karabenick (Combined Programm in Education and Psychology) σε θέματα αναζήτησης και αποφυγής αναζήτησης βοήθειας στο σχολικό πλαίσιο. Την άνοιξη του 2013 συνεργάστηκα με την Καθ. Deborah Stipek στο Stanford Graduate School of Education του Παναεπιστημίου του Stanford σε θέματα γνωστικής και μεταγνωστικής ανάπτυξης σε μικρά παιδιά.