Ariadni Stogiannidou

Full Professor
Department of Developmental and School Psychology
Area of Expertise: Assessment Methods and Counseling
Room: 216Η, Old Building, Faculty of Philosophy
Landline: +302310997347

My research interests fall into the areas of School and Clinical psychology. They concern psychological assessment and evaluation as well as investigating risk and protective factors related to the adjustment of children, adolescents and families. Having recently completed the Greek standardization of the WAIS IV (2014) and WISC V (2017) Scales, I am currently interested in connecting specific Wechsler profiles to the evaluation of learning and psychological disorders, as well training methods for practitioners who administer and interpret the Wechsler scales.

Λέξεις κλειδιά: psychological assessment, Intelligence tests, Risk and protective factors, chidren/adolescents/families

Bibou – Nakou, I., Stogiannidou, A.,  & Kiosseoglou, G. (1999).  The relation between teacher burnout and teacher’s attributions and practices regarding school behaviour problems. School Psychology International, 20, 209-217.

Bibou – Nakou, I., Kiosseoglou, G., & Stogiannidou, A.(2000) Elementary teachers’ perceptions regarding school behavior problems: implications for school psychological  services.  Psychology in the Schools, 37(2), 123-134.

Στογιαννίδου (Εκδ.). Πλαίσια Συνεργασίας Ψυχολόγων και Εκπαιδευτικών για την Οικογένεια και το Σχολείο (σελ. 29-51). Αθήνα: τυπωθήτω Γιώργος Δαρδανός. Στογιαννίδου, Α. & Μπίμπου-Νάκου, Ι. (2006). Η εκτίμηση των δυνατοτήτων και δυσκολιών των παιδιών μέσα από πολλαπλούς φορείς πληροφόρησης. Στο Ι. Μπίμπου-Νάκου & Α.

Στογιαννίδου, Α., Σακκά, Δ. & Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Β.  (2007). Ταυτότητες φύλου και επαγγελματικές επιλογές(σελ. 89-108)  . Στο: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή & Δ. Σακκά (Επιμ.). Από την εφηβεία στην ενήλικη ζωή. Αθήνα: Gutenberg

Κουϊμτζή, Μ.Ε.  και Στογιαννίδου, Α. (2009).Μητέρες παιδιών με χαμηλή σχολική επίδοση: Η αντίληψή  για το ρόλο τους στη σχολική επιτυχία των παιδιών τους και η προθυμία αναζήτησης ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης. Ψυχολογία, 16, 280-301.

Στογιαννίδου, Α. (2010). Κακοποίηση-παραμέληση στην εφηβική ηλικία (σελ. 261-295). Στο: Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή, Α. Στογιαννίδου & Χ. Αθανασιάδου (Επιμ). Συμβουλευτική με την Οπτική του Φύλου. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Στογιαννίδου, Α. (υπό δημοσίευση). Μια πρόταση αξιολόγησης της συμβουλευτικής γονέων στο πλαίσιο της εμπειρικής τεκμηρίωσης. Hellenic Journal of Psychology.

Στογιαννίδου, Α. (2012) Wechsler, D. Ελληνική Κλίμακα Νοημοσύνης Ενηλίκων, WAIS IV. Στο Σταλίκας, Α., Ρούσση, Π. & Τριλίβα, Σ. Τα Ψυχομετρικά Εργαλεία στην Ελλάδα. Δεύτερος Τόμος. Αθήνα: Πεδίο.

Στογιαννίδου, Α. (2011). WAIS-IVGr Εγχειρίδιο Χορήγησης και Βαθμολόγησης. Έκδοση Ελληνικής Στάθμισης. Αθήνα: ΜΟΤΙΒΟ.

Nearchou, N., Stogiannidou A. & Kioseoglou, G. (in press) “Adaptation and Psychometric Evaluation of a Resilience Measure in Greek Elementary School Students.”. Psychology in the Schools.