Πρόεδρος: Κοσμίδου Μαρία-Ελένη Καθηγήτρια
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημιούπολη 54124 Θεσσαλονίκη
Email: info@psy.auth.grΕπικοινωνία με τη Γραμματεία
Εγγραφές Πρωτοετών Φοιτητών/τριών 2021-22(ανανέωση 6.12.21)
Προκήρυξη εκλογών για την ανάδειξη Προέδρου και αναπλ Προέδρου του Τμήματος Ψυχολογίας της ΦΛΣ ΑΠΘ
Προκήρυξη για την ανάδειξη Διευθυντών/ντριών Τομέων του Τμήματος Ψυχολογίας της ΦΛΣ ΑΠΘ
Οδηγία για εξεταστική Ιουνίου 2022
Αντιστοίχιση των φοιτητών/τριών Ψυχολογίας για τον Δ΄Κύκλο πρακτικής άσκησης «Ιούλιος-Αύγουστος 2022»
Πρόγραμμα εξετάσεων ξενών γλωσσών Ιουνίου 2022
Πρόγραμμα εμβόλιμης εξεταστικής Ιουνίου 2022
Προκήρυξη Π.Μ.Σ. "Γνωστική Ψυχολογία και Εφαρμογές" ακαδ. έτους 2022-23
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Ι.Ε.Κ, ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΕΤΟΥΣ- ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ
Πρόγραμμα εξεταστικής περιόδου Ιουνίου 2022 (Επικαιροπ.25.5.2022)
Οδηγίες για τους φοιτητές/ήτριες που έχουν επιλεγεί για μετακίνηση Erasmus+ Σπουδές κατά το ακαδ. έτος 2022-23 (επικαιρ.19.5.22)
Προκήρυξη ΠΜΣ "Σχολική Ψυχολογία" ακαδ. έτους 2022-23
Εμβόλιμη εξεταστική Ιουνίου 2022 για τους επί πτυχίω φοιτητές/τριες (9ο εξάμηνο και άνω)
Παιδαγωγική επάρκεια μεταπτυχιακών του Τμήματος Ψυχολογίας
Κατατακτήριες εξετάσεις Τμήματος Ψυχολογίας για το ακαδ. έτος 2022-23
Τροποποίηση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Α.Π.Θ. (ΦΕΚ 1487/τ. Β’/30-3-2022) Άρθρο 55Α Ρυθμίσεις θεμάτων της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης, μερικής φοίτησης και διακοπής φοίτησης
Ανάθεση πτυχιακών εργασιών για το ακαδημαικό έτος 2022-2023
Ώρες συνεργασίας διδασκόντων/ουσών εαρινού εξαμήνου 2021-22
Αναγνώριση μαθημάτων στο πλαίσιο του Epicur
Ανάδειξη εκπροσώπων στα συλλογικά όργανα σύμφωνα με την αριθ. 147084/Ζ1/16-11-2021 Υπουργική Απόφαση
Πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας στους αποφοίτους ΠΜΣ Σχολικής Ψυχολογίας
Ενεργοποίηση κάρτας βιβλιοθήκης Τμήματος Ψυχολογίας
Κατάλογος συγγραμμάτων Τμήματος Ψυχολογίας, ακαδημαϊκό έτος 2021-2022
ΠΜΣ «Κοινωνική Ψυχολογία: Μέθοδοι Έρευνας και Εφαρμογές στην Κοινότητα»- Κανονισμός λειτουργίας
Δράσεις για την υποστήριξη φοιτητών/τριών που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες
Μητρώα Εξωτερικών και Εσωτερικών Μελών Τμήματος Ψυχολογίας
General Instructions for the Admission to Higher Education in Greece
Submission of the electronic application-Entry Form for the admission to Higher Education in Greece for foreigner candidates , graduates of non-E.U. lyceums or graduates of lyceums or equivalent schools of member states of the E.U.
- 1994: Διδακτορικό δίπλωμα στην Ψυχολογία, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. - 1990: Mεταπτυχιακό δίπλωμα στην Τεχνητή Νοημοσύνη και Γνωστική Επιστήμη, Katholieke Universiteit Leuven, Βέλγιο. - 1988: Πτυχίο του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (κατεύθυνση Ψυχολογίας), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα: κίνητρα και ακαδημαϊκά επιτεύγματα, ανάπτυξη κινήτρων, γνωστική και μεταγνωστική ανάπτυξη, γονεϊκότητα και μάθηση, συμπεριφορές αποφυγής στο σχολικό πλαίσιο, μαθησιακές δυσκολίες. Εκτεταμένη ερευνητική εμπειρία από το 1994 σε μεγάλο αριθμό προγραμμάτων είτε ως επιστημονικώς υπεύθυνη είτε ως ερευνητική συνεργάτις. Ενδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω ερευνητικά προγράμματα τα οποία ολοκληρώθηκαν τα τελευταία χρόνια: (α) πανελλήνια έρευνα με θέμα τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές των εφήβων με την οπτική του φύλου (επιστημονικώς υπεύθυνη της έρευνας στα πλαίσια ενός ευρύτερου προγράμματος με επιστημονικώς υπεύθυνη την Καθ. Β. Δεληγιάννη-Κουϊμτζή), (β) κατασκευή ψυχομετρικού κριτήριου γνωστικής επάρκειας για παιδιά και εφήβους (επιστημονικώς υπεύθυνη), (γ) διαχρονική μελέτη της ανάπτυξης γνωστικών και μεταγνωστικών διεργασιών και των κινήτρων παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας (επιστημονικώς υπεύθυνη, Διδάκτωρ: Ιουλία Ντούση), (δ) κοινωνικά δίκτυα των εφήβων μέσω διαδικτύου: ψυχολογική προσέγγιση (επιστημονικώς υπεύθυνη), (ε) The Social in Learning (SOLE) σε συνεργασία με το Centre of Learning Research at Turku University, Finland (Συντονίστρια: Prof. Marja Vauras), (στ) συμπεριφορές αποφυγής κατά τη σχολική και εφηβική ηλικία: η περίπτωση των στρατηγικών αυτο-υπονόμευσης και της αποφυγής αναζήτησης βοήθειας (επιστημονικώς υπεύθυνη, Διδάκτωρ: Γλυκερία Χατζηκυριάκου) και (ζ) γονεϊκή εμπλοκή κατά τη σχολική εργασία των παιδιών στο σπίτι: γνωστικοί παράγοντες και κίνητρα (επιστημονικώς υπεύθυνη).
Το φθινόπωρο του 2012 επισκέφθηκα το Πανεπιστήμιο του Michigan στο Ann Arbor ως Υπότροφος έρευνας του Ιδρύματος Fulbright. Την περίοδο αυτή συνεργάστηκα ερευνητικά με τον Καθ. Stuart Karabenick (Combined Programm in Education and Psychology) σε θέματα αναζήτησης και αποφυγής αναζήτησης βοήθειας στο σχολικό πλαίσιο. Την άνοιξη του 2013 συνεργάστηκα με την Καθ. Deborah Stipek στο Stanford Graduate School of Education του Παναεπιστημίου του Stanford σε θέματα γνωστικής και μεταγνωστικής ανάπτυξης σε μικρά παιδιά.